4-es metró féktelenül?
Budapest
2011. október 25. kedd
A Népszabadság értesülései szerint egyelőre még nem hozta meg döntését a Nemzeti Közlekedési Hatóság a 4-es és 2-es metró új szerelvényeivel kapcsolatban. Az értesülés annak fényében válik érdekessé, hogy vasárnap Tarlós István egy rádió interjúban azt nyilatkozta, hogy az Alstom szerelvények fékjei megfeleltek a vizsgán, átmentek a fékteszten. A hatóság ezt lényegében cáfolta.
Október közepén a Közlekedési Hatóság a budapesti metró próbapályán különböző terhelések melletti méréses fékvizsgálatokat, fékteszteket is végzett. A hatóság a fékrendszerre vonatkozó szakszerű és jogszerű döntés meghozatala érdekében szakértők bevonásával azt vizsgálja, hogy az előírásoktól egyes paramétereiben eltérő kialakítású fékrendszer alkalmazásával a biztonság nem csökken-e, illetve a biztonsági követelmények a tervezett megoldással is kielégítettek-e. Jelenleg az eredmények kiértékelése zajlik, az eredményeket valószínűleg novemberben hozzák majd nyilvánosságra, nyilatkozta a NKH képviselője.
A hatóság ezzel Tarlós Istvánnak, Budapest főpolgármesterének vasárnapi, a Magyar Rádió Krónika című műsorában elhangzott bejelentésére reagált, amelyben óriási lépésnek tekintette, hogy az Alstom szerelvényei teljesítették a Nemzeti Közlekedési Hatóság féktesztjét. A főpolgármester úgy véli, az előzetes megállapodás szerint 2012 végén már az új szerelvények futhatnak Budapesten, a 2-es metró vonalán.
A főváros miután felrúgta a korábbi megállapodást, újfent megállapodott az Alstommal, most azonban a Siemens követel kötbért. A cég szállítja ugyanis a 4-es metró elektromos rendszereit és mivel a 4-es metró átadása késik, a szerződések alapján jogosultnak érzi magát a napi 50 millió forintos kötbérre.