Pont kerül a metróvita végére?
Minden vitás kérdésben megegyezett a főváros az Alstommal a metrószerelvények ügyében - értesült megbízható forrásból az MTI. Az Alstom vezetője július 20-án este ismét Budapestre érkezik, az MTI információi szerint ezen a látogatáson alá is írja az új szerződést Budapesttel.
Budapest tizenkét pontos javaslatcsomagot dolgozott ki, amelyből a francia cég tizenegyet már korábban elfogadott, az egyetlen vitatott kérdésben, a vis maior-ügyben pedig most tudott egyezségre jutni a két fél. (Az Alstom-szerződésben vis maiornak számít, ha a gyártó nem tudja megszerezni a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) a gyártáshoz szükséges típusengedélyt egy megadott határidőn belül.)
A megállapodás részletei egyelőre nem ismertek; a szerződést csütörtök délután, zárt ülésen tárgyalja majd a Fővárosi Közgyűlés.
Az Alstom vezetője július 20-án este ismét Budapestre érkezik, az MTI információi szerint ezen a látogatáson alá is írja az új szerződést Budapesttel.
A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártana a 2-es metróvonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. Az élő szerződést tavaly nyáron bontották fel, mivel az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tavaly október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis kocsi fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha azokat a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le.
Forrás: MTI