2018. december 18., kedd, Auguszta

Projektzáró a Deák gimnáziumban

Kispest
2015. február 10. kedd Írta: Csizmadia Viola

 

Ünnepélyes keretek között zárult le a Természettudományos oktatási és módszertani központ kialakítása a Kispesti Deák Ferenc Gimnáziumban. Az új laboratórium 300 millió forintos uniós támogatással az Öveges Program keretében újult meg a közelmúltban.

A záró rendezvény vendégeit köszöntő Vinczek György alpolgármester elmondta, hogy az új laboratórium kialakítása és az ehhez kapcsolódó szakmai továbbképzés példaértékű összefogással, magas színvonalon valósult meg. Ennek eredményeként immár a természettudományos ismereteket is megfelelő környezetben, a korábbi lehetőségekhez képest tartalmasabb és izgalmasabb módon sajátíthatják el a diákok, így közelebb kerülhetnek hozzájuk azok a tantárgyak, amelyek oktatására érdemes több energiát és időt áldozni – tette hozzá.

A több mint kétéves projekt jelentősebb állomásait Fencz Györgyné igazgató, szakmai megvalósítását pedig Fodor Andrea laborvezető, biológia szaktanár ismertette. Fencz Györgyné kiemelte, hogy alig több mint egy év telt el az ötlettől a megvalósításig, és az intézményt működtető önkormányzat által megnyert pályázatnak köszönhetően nem csupán új laboratóriumot sikerült kialakítani – s ehhez kapcsolódóan az önkormányzat saját forrásból járulékos munkákat, felújításokat is elvégeztetett –, hanem a szakmai munka fejlesztése is hangsúlyos szerepet kapott.

Az új laboratórium 36 diák egyidejű oktatására alkalmas, de kettéoszthatósága révén két csoport számára is lehet órát tartani. A projekt keretében 12 partneriskolával kötött együttműködési megállapodást a gimnázium, amely így természettudományos bázisként funkcionálhat a dél-pesti régióban, hiszen a környező iskolák is korszerű kísérleteket és programokat végezhetnek, tanórákat és bemutatókat tarthatnak itt. A felújítás során az iskola új bútorokkal, informatikai eszközökkel gazdagodott, a labor pedig a kísérletekhez elengedhetetlen eszközökkel, anyagokkal és vegyszerekkel, valamint az oktatást segítő technikai háttérrel – például digitális táblával és projektorral, szavazórendszerrel és dokumentumkamerával – bővült.

A gimnázium és a partneriskolák tanárai több továbbképzésen is részt vettek, ahol a laborban alkalmazott módszerekkel, az informatikai eszközök használatával, a tehetséggondozással és a projektpedagógiával kapcsolatos ismereteiket bővíthették. A projekt fontos részét képezte a tananyagfejlesztés – az újonnan megjelent 21 tanulói munkafüzet és szaktanári segédlet elkészítésében az iskola tanárai és külsős szakértők vettek részt –, valamint bemutató videókat készítettek 240 természettudományos kísérletről, amelyeket a gimnázium honlapján is meg lehet tekinteni.

A projektzáró eseményt több kapcsolódó program színesítette: dr. Róka András, az ELTE Kémiai Intézetének főiskolai docense „Időutazás kémiai tárlatvezetéssel” címmel mutatott be látványos kísérleteket, Schuminszky Nándor író-űrkutató pedig a Holdra szállás kapcsán felmerült összeesküvés-elméleteket cáfolta előadásában. A rendezvény zárásaként a partneriskolák képviselői állófogadással egybekötött szakmai konzultációt tartottak.

© 2008-2018 Kerületi magazinlapok. Minden jog fenntartva.