2019. február 16., szombat, Julianna és Lilla

Megújul a híd Kispest és Kőbánya között

Kispest
2014. március 31. hétfő Írta: Csizmadia Viola

Bár a fővárosi önkormányzat honlapján tavaly nyárra ígérte a város vezetése, hogy megkezdődik a X. kerületi Sibrik Miklós úti, a Ferihegyi gyorsforgalmi út feletti közúti híd felújítása, amely projektnek a gazdája a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a forrást pedig a főváros biztosítja, az építkezés várhatóan április 12-én kezdődik.
A jövő héten megkezdődik és várhatóan 2015. október közepéig tart majd a X. kerületi Sibrik Miklós úti, a Ferihegyi gyorsforgalmi út feletti közúti híd felújítása – tudtuk meg Vinczek György alpolgármestertől, aki kispesti önkormányzat részéről részt vett az úgynevezett munkaterület átadáson, ahol is a projektgazda BKK közösen nézték meg az építés helyszínét a kivitelező, A-HÍD Építő Zrt. szakemberével. Mint azt Vinczek Györgytől megtudtuk: a felújítási munkálatok – a közúti forgalom folyamatos fenntartása mellett – két ütemben történnek.
Első ütemben a híd hossztengelyben történő kettévágása után a Ferihegy felőli (keleti) oldala lesz elbontva. Ez idő alatt a forgalom a centrum felőli (nyugati) oldalon kétszer egy sávban halad.
A második ütemben pedig a centrum felőli rész kerül bontásra, így a forgalom a megújult hídfélen haladhat kétszer egy sávban. A munkálatokat éjszaka is végzik majd a szakemberek, az építéssel kapcsolatos szállítások útvonalát pedig a tervek szerint Kőbánya felé jelölik ki.

Mint azt a budapest.hu oldalon egy korábbi bejegyzésben olvashatjuk, a hídszerkezet 1978-ban épült, majd az 1989-es felújítását követően jelentős felújítást nem végeztek a hídon. Az elvégzett részletes hídvizsgálat alapján a felüljáró átépítése, valamint a híd környezetének teljes körű rendbetétele szükséges, mivel a felüljáró különböző részein, főként a pilléreknél és a szélső hídgerendákon jelentős mértékű korróziós károk láthatóak, a dilatációs szerkezetek, a hídpálya és a járdák burkolatai tönkrementek. A szerkezet alsó részén a lehulló betondaraboktól állvány, illetve háló védi a híd alatt közlekedőket.

A jelenlegi hídszerkezet és a hídgerendákat alátámasztó vasbeton gerendák teljes egészében, míg a korrodálódott pillérek a szükséges mértékben lesznek elbontva. A híd mindkét oldalán 3,5 méterre szélesített, a közúttól dupla soros szalagkorláttal elválasztott gyalog-kerékpárút épül a gyalogos és kerékpáros forgalom számára.

A nyugati oldali gyalog-kerékpárút a Kőbánya felőli oldalon a meglévő kétirányú kerékpárúthoz csatlakozik, a kispesti oldalon pedig a metróvégállomás és bevásárlóközpont elérhetőségét biztosítja és csatlakozik az ott nemrég megépült kerékpáros létesítményekhez. Az irányhelyes kerékpározhatóságot a Vak Bottyán utcától a híd keleti oldalán járdaszélesítéssel és rámpák kialakításával biztosítjuk Kőbánya irányába közös gyalogos-kerékpárút kijelölésével, ami a felüljáró végétől a Gyömrői útig kerékpársávként folytatódik.
A keleti oldalon szélesebb, a túloldalival megegyező szélességű járdát alakítunk ki, lehetővé téve egy kerékpárút hídszegélyen történő átvezetését.
A korábbi években megépült Sibrik Miklós úti kerékpárút, és Vak Bottyán utcai kerékpársávok ezzel összekapcsolódnak, és több irányból is kényelemesen elérhető lesz a fejlesztési terület kerékpárral. A Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a munkavégzés a forgalom legkisebb zavarásával járjon.

© 2008-2019 Kerületi magazinlapok. Minden jog fenntartva.